L’enginyosa resposta de Burger King a McDonald’s

La publicitat comparativa és una estratègia que permet posicionar de forma positiva una marca comparant-la amb un altra de similar per ressaltar les seves fortaleses i minimitzar les del contrari.
De vegades aquest tipus de publicitat va més enllà d’un simple atac, es converteix en una gran paròdia, en una mofa, en un cop baix o en una declaració de guerra. Per a l’atacant és l’oportunitat de tenir més veu, de mostrar identitat, caràcter, originalitat i també d’enganxar a l’audiència. Per a l’atacat, encara que pugui sonar rar, també pot ser una oportunitat. Si t’ataquen cauràs, però també t’aixecaràs, milloraràs, competiràs i evolucionaràs.

Aquests dies s’ha desencadenat una guerra entre McDonald’s i Burger King. L’agència de publicitat francesa TBWA, contractada per McDonald’s, ha sigut l’encarregada d’iniciar el conflicte col·locant una tanca a una carretera de França per posar de manifest que hi ha molts més establiments de McDonald’s amb autoservei que els que té Burger King. D’aquesta manera, els anuncis donen les indicacions necessàries per arribar al següent restaurant McDonald’s (que està a 5 km seguint la carretera) davant del proper Burger King amb autoservei (que es troba a 258km).


Evidentment, Burger King no s’ha quedat de braços plegats i ha reaccionat llançant una contracampanya creada per l’agència Buzzman. La “continuació” de l’anunci, ensenya com els protagonistes en veure la tanca, paren en el McAuto més proper i demanen un cafè gran perquè “tenen molt camí per endavant”, concretament, 258.
L’enginyosa resposta de Burger King demostra que els seus consumidors estan disposats a recórrer més distàncies per gaudir dels seus productes. Burger King capgira l’atac de McDonald’s enviant un missatge de win to win: gràcies a la col·laboració de McDonald’s els clients de Burger King tenen una espera més amena.