El poder del disseny

Dos dies després de la nit dels Oscars, tothom ha vist el moment de la ficada de pota de Warren Beatty i Faye Dunaway quan anunciaven per error que l’Oscar 2017 a la Millor Pel·lícula era per La La Land. Dunaway, després d’un cop d’ull ràpid, anunciava la pel·lícula guanyadora sense adonar-se que el que llegia era l’Oscar a la Millor Actriu. Es podia haver trobat un disseny més clar per al targetó, que a simple vista es veiés què s’estava anunciant o que aquella no era la targeta correcta.
best-picture-oscars2017
L’error principal de les targetes és la mala disposició dels elements que provoca una jerarquia visual confusa i, per tant, una comunicació incorrecta. La informació clau, el text ‘Best picture’, és l’element més petit, se situa en la part inferior i en tipografia light. En canvi, el logo dels Oscars, menys rellevant perquè si som a la gala dels Oscars no és necessari que tingui tanta importància, es troba en un primer terme en la part superior i a una grandària més gran.

Si s’intercanvien els paràmetres de grandària i posició de cada element, la informació que apareix es visualitza clarament i més ràpid.
best-picture-oscars2017best
Una cosa és una Gala dels Oscars, on es va poder rectificar, però què passa si un error de disseny decideix unes eleccions?

Theresa LePore, Directora dels Serveis Electorals de Florida, va prendre la iniciativa de redissenyar la butlleta per a les eleccions presidencials del 2001 amb la intenció de facilitar el vot a milers de jubilats. Va decidir fer més grans els noms dels candidats per tal de facilitar la lectura a la gent gran. De manera que el llistat de noms no cabia en una sola columna i el va dividir en dues deixant al centre els forats que els electors havien de perforar per votar. El disseny de la nova papereta va ser aprovat per la resta de partits sense cap queixa.

DissenyButlletaPalmBeach2001-01
El dia de les eleccions van arribar els problemes. En la columna de l’esquerra de la targeta, el nom del demòcrata Gore apareixia segon. No obstant això, el forat que li corresponia era el tercer, ja que en la columna de la dreta hi havia el segon forat que corresponia al candidat Pat Buchanan. En aquest disseny intercalat, molts votants van creure que si a Bush li corresponia el primer forat, a Gore el segon, quan en realitat era el tercer.

DissenyButlletaPalmBeach2001
Això va causar una gran confusió, i una comunitat com Palm Beach on la majoria dels seus habitants són jueus van escollir a l’antisemita Buchanan. Malauradament, en aquest cas el disseny gràfic va elegir unes eleccions.

El disseny no és simplement estètica, sinó una eina de comunicació.

Save

Save

Save

Save

Save