Handmade sí, però amb mesura

En ple segle XXI i dins d’un entorn totalment tecnològic, la filosofia handmade és tendència i està arrelant per quedar-se. També coneguda com a ‘do it yourself’ (DIY, fes-ho tu mateix), tracta de la recuperació de tècniques manuals de tota la vida per fer les coses per un mateix i amb un toc modern. Les tècniques més habituals que s’utilitzen en el ‘handmade’ són el ganxet, la costura, el macramé, el punt de creu i el punt. Aquest moviment inclou qualsevol treball manual o creació artesana.

Però més enllà d’un ‘hobby’, aquesta filosofia del ‘fet a mà’ també està conquerint diferents disciplines professionals, com la moda, l’arquitectura i també el disseny gràfic.
Paper craft, segells i tampons, troquelats, letterpress i lettering, cosit japonès, estampació i serigrafia, … Són alguns dels elements que caracteritzen el disseny gràfic handmade. Una simple targeta de visita es pot convertir en una peça original i única, que la persona que la rep es sorprèn en veure-la i tocar-la.
Un exemple d’estudi de disseny handmade són Tatabi Studio de València. Constantment experimenten en la seva forma de treballar i sempre exploren nous mètodes no convencionals de treball perquè la creativitat flueixi en tot el que fan.

tatabiAnaSalascataleg tatabiAnaSalastargetes

heydays_abn
Els logotips i imatges corporatives amb aquest tipus de disseny gràfic són molt potents, però no serveix per a tots els projectes. És evident que el disseny handmade està de moda, però no per això significa que sigui la solució gràfica universal. Una marca que adopti aquest estil de disseny però que no comparteixi la filosofia està condemnada al fracàs.