Canviar no fa polls: rebranding i restyling

Aquesta setmana Youtube ha presentat el seu nou logotip, nova interfície i noves funcionalitats. Així, la plataforma de vídeo en streaming per excel·lència fa una rentada de cara a la seva imatge, adaptant la seva aparença als continguts i usos actuals.

 

Des del 2005, quan va néixer la companyia, el logo no havia sofert cap mena de canvi. Aquest redisseny del logotip, molt més net i senzill, ha significat la seva primera transformació significativa pel que fa a la composició estructural.

El logo i la icona s’han simplificat. La marca ha optat per eliminar el requadre vermell que envoltava “tube” en l’antic logo per anteposar la icona a la tipografia. D’aquesta manera, ha transformat la pastilla vermella en un botó de play, convertint-lo així en la seva icona identificativa.

logoyoutube

Construir una imatge de marca i una identitat corporativa comporta molt esforç i treball. Per això, un cop es troba la imatge que identifica l’empresa s’utilitza durant anys. No obstant això, passat un cert temps és important apostar pel rebranding o restyling per adaptar-se a les necessitats del mercat.

Per una banda, l’actualització o el restyling fa referència bàsicament a l’estil i la imatge, respectant l’ADN de la marca. A vegades, un new look és tot el que una marca necessita per reconnectar amb el seu públic o captar nous clients. És una solució que persegueix resultats a curt termini i ajuda a reforçar la imatge existent, enfortir la personalitat de marca, adaptar-se al creixement tecnològic, actualitzar la comunicació, reflectir determinats canvis de la companyia o aconseguir un nou públic.

Per altra banda, el rebranding implica un canvi molt més gran que un redisseny del logo. Es tracta d’una decisió estratègica, qüestionant l’essència de l’empresa i marcant noves directrius per abordar el futur. Per exemple, el target al que ens dirigim ha canviat o s’ha ampliat, el nostre mercat s’amplia o modifica, apareix un nou competidor que amenaça el nostre escenari o volem aconseguir un reposicionament.

 

És veritat que les empreses tenen por de fer aquest pas i apostar per allò desconegut quan compten amb alguna cosa que ja els funciona. Però és del tot necessari actualitzar-se i adaptar-se als canvis del mercat i del públic objectiu. Si ens fixem en les grans marques, moltes s’han llençat a la piscina i han aconseguit bons resultats.

starbucksnikegoogle

Tot i així, encara hi ha marques importants que no han fet el pas. En aquest article es parla d’algunes empreses que s’haurien de plantejar un canvi per millorar i connectar amb el seu públic.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save